Blog o bieganiu Sbiegacza.pl - porady, ćwiczenia, diety dla biegaczy
> Trening > Jak przygotować się do treningu?

20.06.2022

Jak przygotować się do treningu?

Jak przygotować się do treningu?

Wiele osób, które wykonują regularnie ćwiczenia, szuka sposobu na bardziej efektywne treningi. Taki efekt można uzyskać za pomocą różnych działań – np. specjalnej diety, odżywek i przygotowania. Jak osiągać lepsze rezultaty w sporcie?

Wykonywanie ćwiczeń prowadzi do zmęczenia i spadku motywacji. Nawet jeśli zmusisz się do kontynuowania treningu w takich okolicznościach, to nie będzie on tak skuteczny, jak ten wykonywany z pełnym zaangażowaniem.

Zmęczenie jest naturalną odpowiedzią organizmu na wysiłek, jednak można sprawić, że będzie mniej dotkliwe lub pojawi się później. Można zastosować wspomagające przedtreningówki i skorzystać z różnych sposobów, które pomogą zwiększyć efektywność treningu. Jeśli czujesz, że podczas ćwiczeń potrzebujesz zastrzyku energii, to sprawdź te porady!

Zadbaj o odpowiednią częstotliwość treningów

Podczas ćwiczeń dochodzi do zwiększonego wydatku energetycznego. W zależności od rodzaju i intensywności wysiłku organizm korzysta z różnych zapasów energii. Najchętniej wykorzystywanym jej źródłem jest glikogen, który ludzki organizm magazynuje w wątrobie i mięśniach. Zapasy tego paliwa wystarczą na około 60-80 minut intensywnego wysiłku, jeśli je zużyjesz, mięśnie zaczynają słabnąć, pojawia się zmęczenie i zmniejszają się możliwości treningowe organizmu.

Pełna regeneracja jest możliwa dopiero po 20-24 godzinach od wysiłku. Dlatego bardzo ważne jest utrzymywanie odpowiednio długich przerw między treningami, tak, aby organizm miał czas na regenerację.

Odpowiednia dieta i nawodnienie

To, co jesz, ma bardzo duży wpływ na trening. Dlatego warto zwracać szczególną uwagę na reakcje organizmu. Jeśli miewasz problemy ze zgagą czy wzdęciami, to bezpośrednio przed treningiem unikaj pokarmów, które mogą nasilać te dolegliwości. Objadanie się tuż przed ćwiczeniami także nie jest zalecane, gdyż może powodować dyskomfort, który rozprasza i zmniejsza zaangażowanie. Jednak o prawidłową dietę należy dbać na co dzień, nie tylko tuż przed treningiem. Warto postawić na racjonalne, różnorodne jadłospisy, które dostarczają wszystkich składników odżywczych oraz witamin i minerałów, oraz prawidłową podaż płynów.

Boostery przedtreningowe

Wartym uwagi sposobem na poprawę swojej efektywności na treningu jest stosowanie tzw. przedtreningówek, czy boosterów. To zwykle proszek do przygotowywania shakeów albo gotowe preparaty w formie shotów lub kapsułek, które mają na celu zwiększenie możliwości treningowych i opóźnienie zmęczenia. Dzięki zawartości kompleksów witamin i innych składników aktywnych umożliwiają również szybszą regenerację organizmu po wyczerpujących ćwiczeniach.

Uwolnij głowę

Powszechnie uważa się, że sport pomaga oderwać się od codziennych problemów i rozładować napięcie. Takie właściwości ma głównie rekreacyjna aktywność fizyczna. Jeśli jednak podejmujesz profesjonalny trening i chcesz uzyskać jak najlepsze rezultaty sportowe, to musisz się skoncentrować na poprawnym wykonywaniu ćwiczeń. Pełne skupienie na treningu nie jest możliwe, kiedy rozpraszają Cię problemy osobiste i inne sprawy dnia codziennego. Sportowiec powinien pracować nie tylko nad swoją kondycją, ale także psychiką.