> Porady > Kreatyna – czy warto ją stosować?

28.03.2022

Kreatyna – czy warto ją stosować?

O kreatynie słyszał chyba każdy, kto zaczął uczęszczać na siłownię. Ten suplement diety cieszy się ogromną popularnością – nie tylko wśród zawodowców. Czym jednak jest kreatyna, jak ją stosować by przynosiła efekty oraz czy naprawdę warto to robić? Czas rozwiać wszystkie wątpliwości. Dowiesz się też jak znaleźć idealną kreatynę, która będzie dopasowana do twoich potrzeb oraz celów, które chcesz osiągnąć.

Na początku wyjaśnijmy czym właściwie jest kreatyna. Jest to związek chemiczny, który występuje naturalnie w organizmie każdego człowieka. Między innymi w mięśniach. Jest to substancja, która odpowiada za odnawianie cząsteczek ATP, które kumulują i odpowiadają za energię w naszym ciele. Co oznacza to w praktyce?

Osoby, które przyjmują kreatynę mogą zauważyć, że wydajność ich organizmu wzrasta – są w stanie trenować dłużej nie odczuwają negatywnych skutków czy zmęczenia. Ich mięśnie szybciej się także regenerują. Dodatkowo, kreatyna może pomóc również w rozwoju masy mięśniowej, która będzie przyrastała szybciej niż w przypadku treningów bez suplementacji.

Jakie efekty może dawać stosowanie kreatyny?

Kreatyna to suplement diety, który warto przyjmować ma bowiem szereg zalet, dzięki którym możemy osiągać naprawdę dobre wyniki. Przede wszystkim, kreatyna pomaga zwiększyć intensywność treningów a tym samym również przyrost masy mięśniowej. Poprawia skurcze mięśni, przez co możemy cieszyć się lepszą wydajnością.

Osoby, które przyjmują kreatynę zauważają również, że mięśnie szybciej się regenerują, co dla wielu trenujących również ma ogromne znaczenie. Kolejną pozytywna cechą tego suplementu jest fakt, że kreatyna powoduje wyższy poziom retencji wody w organizmie. W związku z tym obwód mięśni np. ramion może być przez to nieco większy.

Czy istnieją skutki uboczne stosowania kreatyny?

Część osób obawia się, że przyjmowanie suplementów diety z kreatyną może negatywnie odbić się na ich zdrowiu. Czy słusznie? Okazuje się, że niekoniecznie. Przypominamy, że jest to substancja, która naturalnie występuje w naszym organizmie. Niemniej jednak, w bardzo rzadkich przypadkach może zdarzyć się tak, że przyrost tkanki mięśniowej będzie zbyt duży.

Nieliczne osoby odczuwają również dolegliwości takie jak skurcze mięśni czy zwiększona podatność na nadwyrężenie czy naciągnięcie mięśni. Aby zminimalizować takie ryzyko, warto stawiać na produkty wysokiej jakości i nie przekraczać zalecanych przez producenta dawek.

Ranking kreatyn – znajdź najlepszy produkt dla siebie

Jak z pewnością mogłeś się zorientować oferta suplementów diety z kreatyną jest bardzo szeroka i różnorodna, przez co wiele osób nie wie do końca, na który produkt postawić, by osiągnąć oczekiwane efekty. Jeśli ty również należysz do tego grona – nie martw się. Wystarczy bowiem odwiedzić ranking kreatyn, by dowiedzieć się więcej o dostępnych na rynku produktach.

W rankingu kreatyn znajdziesz informacje o składzie, stosowaniu, rezultatach oraz wskazówki dotyczące przyjmowania. Dowiesz się ile kosztują poszczególne kreatyny i jakimi opiniami się cieszą. Pozwoli ci to znaleźć najlepszy suplement dla ciebie.

Artykuł powstał we współpracy z blogiem o sporcie i dietach FitRepublic.pl.