Obcieranie ud podczas biegania – niezawodne sposoby!

Wiatr we włosach, rekord na horyzoncie, łydki w przyjemnym ogniu i… obtarte uda? Tak – siła tarcia  może skutecznie uprzykrzyć treningi… Na szczęście, da się łatwo zlikwidować ten problem! O co zadbać, żeby obcieranie ud podczas biegania pozostało tylko przykrym wspomnieniem? Przeczytaj, wypróbuj, ciesz się biegiem!

Obcieranie ud podczas biegania – najprostszy pomysł!

Najprostszym rozwiązaniem na otarcia ud podczas biegania jest inwestycja w obcisłe spodenki. Dokładne dopasowanie do ciała sprawi, że uda nie będą wchodzić w bezpośredni kontakt, a materiał nie zacznie przesuwać się pod wpływem ruchu, powodując zdzieranie skóry. 

Jeżeli bardzo dopasowane spodnie nie są ,,stylówką”, nic nie stoi na przeszkodzie, by założyć na nie luźniejsze szorty lub wybrać modele 2w1. W ten sposób ukryjesz mankamenty sylwetki – jeżeli będziesz czuł się dzięki temu swobodniej, spróbuj!

Otarcia ud podczas biegania? Z takimi spodenkami to przestanie być Twój problem!

Stawiaj na specjalistyczną odzież sportową – poza obciskaniem musi przecież oddychać, oraz mieć płaskie szwy. Kupując spodnie biegowe na bazarze otarcia wypukłymi szwami będziesz miał jak w banku, a do tego dojdzie przegrzanie. Cała sprawa grozi nie tylko dyskomfortem, ale także utrudnionym gojeniem ,,zapoconej” rany po otarciu.

Kupiłeś nowe spodnie do biegania? Pamiętaj, żeby obciąć metki! 

Zabezpieczenie ,,na zapas”

Inny sposób na uniknięcie biegowych otarć to po prostu… zaklejenie plastrami wrażliwych miejsc. Jeśli obcieranie ud podczas biegania to problem z którym jesteś ,,za pan brat”, na pewno już dobrze wiesz, które partie skóry najbardziej cierpią podczas treningów.

W ten sposób będziesz mógł zrezygnować z mocno uciskającej odzieży. Wiemy, że nie dla każdego jest szczytem wygody.

Obcieranie ud podczas biegania i nie tylko – warstwa ochronna

Drugi sposób, który możesz zastosować nie tylko podczas biegania, to smarowanie ud wazeliną lub specjalnym kremem do kupienia w sklepie sportowym. Smarowidło ma proste zadanie – zmniejszyć tarcie. Warstwa ochronna na skórze siłą rzeczy uniemożliwi jej obcieranie.

Nie musisz iść do sklepu sportowego – wazelina na uda jest w każdym supermarkecie i aptece!

Niektórzy jak sposób na otarcia polecają także dziecięcą oliwkę. Jej konsystencja może jednak powodować duży dyskomfort – chyba nikt nie lubi, gdy ,,coś” spływa mu po nogach. Poza tym szybko się zużywa. Zdecydowanie lepiej postawić na klasyczną wazelinę czy właśnie specjalny krem.

Na dłuższe treningi koniecznie zabierz ze sobą pudełeczko ze smarowidłem. W międzyczasie będzie trzeba nałożyć następną warstwę. 

Nawadniaj się!

Tak, wiemy, biegaczowi nie trzeba tego powtarzać… Ale i tak będziemy, bo kwestia nawodnienia wpływa w biegowym treningu po prostu na wszystko!

Dzięki nawodnieniu będziesz mógł swobodnie się pocić. Zapewne wiesz, że pot ma w sobie dużo soli. Jeżeli wyschnie, sól zostanie na skórze i będzie działać jak tarka. Poć się do woli, a uchronisz uda przed urazami.

Obcieranie ud – jak szybko zaleczyć?

Zapomniałeś wazeliny, obcisłe szorty były w praniu i stało się – otarłeś uda prawie do krwi. Co teraz?

Po powrocie z treningu natychmiast idź pod prysznic. Letnia woda złagodzi ból, a łagodne mydło pomoże oczyścić uszkodzone miejsca. Potem zastosuj maść na gojenie się ran. Unikniesz w ten sposób możliwości rozwoju przewlekłych stanów zapalnych i infekcji – nawet jeśli nie ma krwi, rana to wciąż rana.

Dopóki otarcia się nie zagoją stosuj balsamy łagodzące oraz uważaj przy wycieraniu się po kąpieli. Nie trzyj ręcznikiem podrażnionych miejsc (tego zabiegu mają już dość) – osuszaj skórę łagodnie dociskając materiał. Przy robieniu peelingu omiń wewnętrzną częśc ud.

Przed następnym treningiem zabezpiecz rany plastrami lub owiń uda bandażem. 

Standardowo – obserwuj rany i w razie problemów z gojeniem natychmiast udaj się do lekarza. Niepozorne otarcie może narobić Ci poważnych problemów, gdy spuścisz je z oczu!

Obcieranie ud podczas biegania? Najlepiej zapobiegać! Biegaj w obcisłych spodniach, stosuj plastry lub smarowidła – klasyczną wazelinę bądź specjalne ,,sportowe” kremy. Pamiętaj o nawodnieniu! A jeśli już doszło do otarć, traktuj je tak jak inne rany. Odkaź, zabezpiecz, obserwuj.

Jak otarcia ud to i odciski na stopach – kolejna zmora biegaczy! Też dobrze ją znasz? Jeżeli tak, sprawdź sprawdzone sposoby tutaj: https://sbiegacza.pl/2021/12/02/odciski-od-biegania-jak-zapomniec-o-zmorze-sportowcow!