Aplikacje do biegania – 6 najlepszych aplikacji dla biegaczy

Aplikacje do biegania mają pomagać podczas treningu. Dzięki nim będziesz w stanie analizować swoje postępy, szybciej zauważysz rzecz, nad którą koniecznie musisz popracować. Będą także niezłym motywatorem, a większość z nich połączy Cię ze światem osób trenujących i z mediami społecznościowymi. W tym artykule dowiesz się, które aplikacje do biegania są szczególnie godne uwagi.

Aplikacje do biegania

Aplikacje do biegania – 6 aplikacji, które musisz przetestować

Pośród poniższych przykładów znajdzie dla siebie coś zarówno początkujący, jak i bardziej zaawansowany biegacz. Nie każda aplikacja do biegania jest tak wszechstronna, że zadowoli obie te grupy. Przynajmniej nie za darmo. Którą więc wybrać? Tego dowiesz się poniżej.

I BIEGANIE DLA POCZĄTKUJĄCYCH

Jak sama nazwa wskazuje ta aplikacja przyda Ci się najbardziej, gdy jesteś początkującym biegaczem. Czyli możesz być na etapie, w którym robisz pierwsze krótkie wybiegania i nie jesteś pewien, czy bieganie przypadnie Ci do gustu i czy będziesz chciał utrzymywać taką aktywność fizyczną. Natomiast dzięki tej aplikacji jest duża szansa, że nie zrazisz się do biegania i unikniesz wielu błędów, które popełniają właśnie początkujący biegacze.

Aplikacja posiada 4 główne poziomy. Z każdym poziomem coraz bardziej wzrasta Twoja sprawność i wiedza na temat właściwego biegania. Po przejściu jednego poziomu odblokowujesz następny.

Dostępne poziomy to:

  • prosty,
  • pośredni,
  • zaawansowany,
  • biegacz.

Jak więc widzisz, na końcu tej drogi staniesz się „pełnoprawnym” biegaczem.

Całość szkolenia przewidziana jest na 16 tygodni, które zawierają w sobie 46 dni planów. Podczas biegania z tą aplikacją będzie Ci towarzyszył również trener. To on będzie instruował, kiedy masz biec, a kiedy przejść w marsz. Aplikacja poprowadzi również dla Ciebie podstawowe pomiary i statystyki.

BIEGANIE DLA POCZĄTKUJĄCYCH

Po przejściu wszystkich poziomów aplikacji osiągniesz sprawność, która pozwoli Ci przebiec 5-10 km bez zatrzymywania. Możesz potraktować wyzwanie to jak grę.

Czy warto ją zainstalować?

Biegową przygodę często zaczyna się po prostu od założenia zwykłych trampków i wyjścia z domu. Raczej rzadko kiedy ktoś zaczyna ten sport od przeczytania paru artykułów na temat tego, jak zacząć biegać w bezpieczny sposób. A tym bardziej od układania planu treningowego. To często jest powodem kontuzji i zniechęcenia. Ta aplikacja pomoże Ci bezpiecznie przejść przez te pierwsze treningi i pokaże Ci, jak masz trenować.

Niestety ta aplikacja do biegania nie do końca jest za darmo. Bezpłatnie wykonasz pierwsze 15 dni założonego planu treningowego. Pozostałe dni i poziomy odblokujesz poprzez zakup konta Premium. Natomiast po piętnastu dniach z pewnością będziesz już wiedział, czy warto kupować konto Premium i czy chcesz kontynuować bieganie.

aplikacja do biegania - bieganie dla początkujących

II ENDOMONDO

To jedna z najbardziej popularnych aplikacji używanych przez biegaczy i kolarzy. Choć z powodzeniem można ją również wykorzystać w innych sportach, takich jak np.: pływanie, czy jazda na rolkach.

Można by powiedzieć, że Endomondo to miejsce spotkań tych, którzy chcą rywalizować, porównywać swoje wyniki, motywować się wzajemnie. Bowiem aplikacja ta ma olbrzymi dostęp do mediów społecznościowych. Zrzesza też naprawdę sporo osób (aż około milion użytkowników).

ENDOMONDO

Jeżeli chcesz biegać z kimś, choćby online, móc rywalizować, dzielić się swoimi wynikami i być w kontakcie ze światem nawet podczas biegania, to ta aplikacja jest dla Ciebie.

Endomondo da Ci porządną dawkę motywacji, szczególnie ze strony innych użytkowników. Możesz brać udział w różnych wzywaniach, jak i sam te wyzwania tworzyć. Zresztą rywalizacja to nie wszystko. Podczas Twojego treningu inni mogą Ci przesyłać motywujące wiadomości. Ty zaś możesz udostępniać im swoje wyniki i zdjęcia spoconej, ale szczęśliwej, twarzy.

Oczywiście społeczność to nie wszystko. Najważniejsze są przecież pomiary i statystyki. Tak więc Endomondo pokaże Ci:

  • Twój dystans,
  • ilość spalonych kalorii,
  • prędkość,
  • tempo.

Te informacje będziesz widział w podsumowaniu w treningu. Możesz je odsłuchiwać na bieżąco podczas biegu, po każdym kilometrze. Dzięki temu będzie Ci łatwiej kontrolować i monitorować swój trening. Dodatkowo, gdy robisz sobie przerwę, możesz zastopować również i aplikację.

Podczas biegu będziesz widział swoją trasę dzięki Google Maps oraz GPS. Ułatwi Ci to nie tylko własną nawigację, ale także modyfikowanie trasy na kolejne treningi.

Endomondo zalicza się do tych aplikacji, w których za darmo dostajesz naprawdę bardzo wiele.

Przykładowo możesz także:

  • udokładnić prowadzone przez Endomondo wyniki treningu, poprzez zsynchronizowanie jej z czujnikiem prędkości, kadencji i tętna BTLE,
  • podłączyć do niego aplikację MyFitnessPal i w jednym miejscu mieć również najpotrzebniejsze informacje o diecie i kaloriach,
  • otrzymywać powiadomienia o pobijanych przez Ciebie rekordach,
  • wyznaczać cele treningów, np.: dystans, spalone kalorie, czas
  • brać udział w wyzwaniach, samodzielnie tworzyć wyzwania dla siebie i innych,
  • chwalić się swoimi postępami i śledzić treningi innych.

Po wykupieniu funkcji premium zdobędziesz dodatkowo dostęp do:

  • indywidualnych planów treningowych,
  • analiz stref tętna,
  • treningu interwałowego.

Kiedy warto ją zainstalować?

  • Gdy chcesz być częścią dużej, trenującej społeczności, która zadziała motywująco.
  • Chcesz śledzić za darmo trasę swojego biegu i zbierać podstawowe pomiary z danego treningu.
  • Chcesz mieć pomoc przy układaniu planów treningowych, analizować swoje treningi, by móc być coraz lepszym i wiedzieć jaką masz kondycję oraz czy jesteś coraz szybszy.

III SPORTS TRACKER

aplikacja do biegania sports tracker

O ile w Endomondo często się pojawiają głosy, że zbierane i prezentowane wyniki nie są bardzo precyzyjne, to Sports Tracker może się pochwalić o wiele lepszą dokładnością. Dlatego między innymi będzie to aplikacja dla bardziej zaawansowanych i wymagających biegaczy.

Pod wieloma względami podobna jest do Endomondo, ponieważ również posiada szeroką sieć społecznościową, monitoruje bieg poprzez zbieranie najważniejszych danych, pokazuje również mapę przebytego treningu.

Tak więc Sports Tracker:

  • zbierze dane, takie jak: dystans, prędkość, tempo, spalone kalorie, pokonaną wysokość,
  • umożliwia zapisywanie danych w specjalnym dzienniku treningowym,
  • wykorzystuje GPS i Google Maps, dzięki czemu możesz planować nowe trasy, zapisywać je oraz szukać najbardziej popularnych tras biegowych w okolicy, w której właśnie się znajdujesz. Przejrzysz również trasy osób, które po tej okolicy biegają (co jest bardzo przydatne, gdy jesteś na nieznanych terenach),
  • pomoże Ci w dostosowaniu odległości do Twojej sprawności fizycznej,
  • pozwoli Ci dzielić się z innymi osiągnięciami, a także być z nimi w stałym kontakcie.

Sports Tracker to darmowa, naprawdę dobra aplikacja do biegania zarówno dla początkujących, jak i tych bardziej zaawansowanych biegaczy.

IV RUNTASTIC RUNNING BIEGANIE I ROWER

To kolejna aplikacja pomagająca w biegowych treningach. Jest ona dostępna w wersji darmowej, jak i PRO.

Wersja darmowa zasadniczo jest podobna do wymienionych powyżej aplikacji. Jednakże nie posiada tak zaawansowanych map oraz szerokiej społeczności, jak Sports Tracker czy Endomondo.

Co otrzymasz w darmowej wersji?

  • pomiar parametrów, takich jak: dystans, czas, kalorie, tempo, prędkość,
  • trener głosowy, który podczas treningu będzie Ci dostarczał potrzebnych informacji,
  • możliwość zrzeszania biegających kolegów i koleżanek w grupy, w których można się wzajemnie motywować, a także śledzić swoje sportowe wyczyny,
  • wyzwania podsyłane m.in. przez samą aplikację,
  • możliwość wyznaczenia rocznego celu biegowego,
  • możliwość synchronizacji z zegarkiem Polar.

Są również takie ciekawe funkcje jak Powersong, czyli motywująca muzyka do biegania, oraz Shoe Tracking, która podpowie Ci, jaki przebieg mają Twoje buty. Dzięki temu będziesz wiedział, kiedy należy je zmienić, by nie narażać się na kontuzję powstałą przez zbyt mocno zużyte obuwie.

aplikacja do biegania runtastic

Wersja Pro jest warta rozważenia, bowiem w niej uzyskasz dostęp do planów treningowych. Przeznaczona jest ona bardziej dla początkujących. Tam też, jako początkujący biegasz znajdziesz dużo przydatnych rad i wskazówek.

Czy warto ją zainstalować?

Aplikacja jest ciekawa i przydatna. Zebrała też bardzo sporo pozytywnych opinii i to nie bez powodu. Jedynie po ostatniej aktualizacji pojawiają się problemy, m.in z sygnałem GPS. Mamy jednak nadzieję, że wsparcie szybko to naprawi, by aplikacja mogła utrzymywać swój naprawdę dobry poziom, jaki miała do tej pory.

V STRAVA: TRACK RUNNING, CYCLING AND SWIMMING

To kolejna aplikacja ze zrzeszoną społecznością, możliwością połączenia z Facebookiem czy Twitterem. Możesz dzielić się swoimi osiągnięciami, a także na żywo śledzić trasy przyjaciół, komentować je (i na odwrót). Jej największą zaletą jest to, że śmiało można ją podłączać do pulsometrów i synchronizować z większością smartwatchy. Dzięki temu zbierane wyniki są bardziej precyzyjne, a dodatkowo możesz je przeglądać na swoim zegarku.

Posiada też oddzielną stronę internetową, gdzie zapisywane są Twoje trasy. Jest to bardzo ważne, gdy chce się analizować wyniki, śledzić postępy i sprawdzać, nad czym musisz popracować. Zbiera wszystkie niezbędne dane, pokazuje trasę biegu, umożliwia rywalizowanie z innymi, dołączanie do wyzwań, ustalanie swoich celów.

Po wykupieniu opcji Premium dostaje się dostęp do różnych treningów, m.in. do takich dedykowanych maratonowi, a nawet triatlonowi. Dlatego jest już ona opcją dla zaawansowanych biegaczy, kolarzy i innych. Niestety nie ma polskiej wersji językowej.

VI RUNNING TO LOSE WEIGHT

To dla tych, którzy chcą osiągnąć konkretny cel. Chcesz schudnąć? Spróbuj tej aplikacji do biegania. Tak jak pozostałe aplikacje pokazuje dystans, czas, prędkość, spalane kalorie, oraz mapę przebywanej trasy. Posiada plany treningowe pomagające schudnąć poprzez mieszanie marszu z biegiem czy też sprintem.

Zasadniczo to początkujący biegacze chcą schudnąć poprzez jogging. I do nich właśnie skierowane jest Running To Lose Weight. Znajdziesz w niej takie plany treningowe:

  • interwały (marszo-bieg) – dla tych, którzy ćwiczą rzadko i chcą poprawić swoją kondycję,
  • początkujący biegacz – czyli dostosowany do początkującej osoby, o słabej kondycji z małym doświadczeniem,
  • 5 km – za pomocą tego planu będziesz w stanie po pewnym czasie przebiec bez odpoczynku 5 km,
  • 10 km – z tym planem Twój dystans wzrośnie do 10 km.
aplikacja do biegania running to lose weight

Ponadto ta aplikacja do biegania jest synchronizowana z większością aplikacji muzycznych. Możesz wgrać również swoją ulubioną playlistę. Trener audio prowadzi Cię poprzez trening i informuje o przebytym dystansie, spalonych kaloriach itp. Jej wadą jest brak polskiej wersji językowej.

Podsumowanie

Wymieniliśmy najbardziej godne uwagi aplikacje do biegania. Jest również wiele innych aplikacji, które nie są stricte połączone z bieganiem, a mimo to będą dla Ciebie bardzo przydatne, pod kątem utrzymania regularności treningu, diety, czy prowadzenia treningów uzupełniających bieganie. O nich poczytasz w kolejnym artykule.

Którą z powyższych aplikacji do biegania wybierzesz? A może korzystasz z zupełnie innej i chciałbyś ją polecić? Podziel się z nami Twoim zdaniem w komentarzu.